Read كل شئ هادئ في الميدان الغربي by Erich Maria Remarque Free Online


Ebook كل شئ هادئ في الميدان الغربي by Erich Maria Remarque read! Book Title: كل شئ هادئ في الميدان الغربي
The author of the book: Erich Maria Remarque
Language: English
Edition: دار الهلال
Date of issue: November 1981
ISBN: No data
Format files: PDF
The size of the: 39.58 MB
ISBN 13: No data

Read full description of the books كل شئ هادئ في الميدان الغربي:

(كل شيء هاديء في الميدان الغربي) للكاتب الالماني اريك ماريا ريماك.. طبق عليه ما تعلمه من مناهج التدريب العسكرية (اقتل عدوك قبل ان يقتلك) انتزع الفرصة من عدوك لكي تبقي على حياتك ولكي تحقق الانتصار..!!
هو في داخل الخندق لوحده _والمواجهة مع العدو على اشدها_ اذ سقط في خندقه جندي من جنود الاعداء وقبل ان ينهض الجندي وينتبه الى ما يدور حوله, بادره بطعنة نجلاء من خنجره.. كانت ضربة قاتلة لم يستطع بعدها النهوض وان حاول ذلك.. لايمكن اعطاء العدو فرصة لاسترداد قوته ومواصلة القتال, لذلك كان في نيته معاودة طعنه مرة ثانية.. وثالثة.. ورابعة.. حتى يتم القضاء عليه.. لكن الذي حدث بعد ذلك جعل المحاولة تقف عند هذا الحد ولا تتعداها.
نظر في عيني عدوه.. فأذهلته النظرة.. انها نظرة انسان يشبهه تماما.. عنده مشاعر واحاسيس, قرأ فيهما مشاعر انسان جريح ومحاصر لا يستطيع الفرار من عدو يريد الاجهاز عليه ,
في عينيه ارادة الهروب من الموت, لكن جسده لا يقوى على ذلك.. نظرة انسانية عجيبة لا يمكن نسيانها الى الابد.. هزته تلك النظرة من الاعماق.. وجعلته ينسى كل ما تعلمه في ساحة التدريب و لا يمكنه تجاهل المعاني الانسانية لتلك النظرة ..
و الشيء الذي جعل من هذه الرواية رواية عالمية خالدة, هو ان كاتبها لم ينحز الى جانب بلده (المانيا) فيكتب عن بطولات الجندي الالماني في اثناء الحرب , بل كتب عن الوجه الاخر للحرب التي عاش تجربتها, وذاق مرارتها, فكتب عن بشاعتها والبعد اللا انساني فيها, وعن التشوهات التي تحدثها في نفس الانسان ..

Read Ebooks by Erich Maria Remarque



Read information about the author

Ebook كل شئ هادئ في الميدان الغربي read Online! Erich Maria Remarque is one of the best known and most widely read authors of German literature in the twentieth century.

Remarque's biography is essentially marked and his writing fundamentally influenced by German history of the twentieth century: Childhood and youth in imperial Osnabrück, World War I, the Weimar Republic, and most of all his exile in Switzerland and the United States. With the novel All Quiet On the Western Front, first published in 1929, Remarque attained world-wide recognition continuing today.

Examples of his other novels also internationally published are: The Road Back (1931), Three Comrades (1936, 38), Arch of Triumph (1945), The Black Obelisk (1956), and Night in Lisbon (1962).

Remarque's novels have been translated in more than fifty languages; globally the total edition comes up to several million copies.

The complete works of Remarque are both highly interrelated with his Osnabrück background and speaking thematically of a critical examination of German history, whereby the preservation of human dignity and humanity in times of oppression, terror and war always was at the forefront of his literary creation.



Ebooks PDF Epub



Add a comment to كل شئ هادئ في الميدان الغربي




Read EBOOK كل شئ هادئ في الميدان الغربي by Erich Maria Remarque Online free

Download كل شئ هادئ في الميدان الغربي PDF: -.pdf كل شئ هادئ في الميدان الغربي PDF